A través de l?anàlisi integral d?una empresa s?aconsegueix una visió clara dels seus aspectes qualitatius (persones, estratègia i operativa) i dels seus aspectes quantitatius relacionats amb els comptes anuals (situació patrimonial, financera i econòmica). Aquest llibre exposa els conceptes imprescindibles per analitzar de forma integral una empresa i així determinar les seves fortaleses i debilitats i formular recomanacions que contribueixin a millorar la situació actual i les perspectives de futur. Així mateix, es tracten en profunditat temes relacionats amb l?anàlisi d?empreses, com ara:
Formulació d?estats comptables previsionals. / Detecció de maquillatges. / Anàlisi de grups d?empreses. / Anàlisi des de la perspectiva d?entitats de crèdit i agències de ràting. / Anàlisi d?empreses cotitzades en borsa. / Anàlisi internacional d?empreses.
Aquest llibre exposa els conceptes precisos per poder confeccionar el diagnòstic de l?empresa, analitzada identificant fortaleses i debilitats, i formular recomanacions que contribueixen a millorar la situació actual i les perspectives de futur. Els temes van acompanyats de casos pràctics resolts basats en empreses reals amb l?objectiu que el lector pugui anar posant en pràctica els conceptes a mesura que es van desenvolupant. En alguns dels casos pràctics s?han efectuat arrodoniments en els imports a efectes de simplificació.