L'arrencada del ferrocarril a Barcelona, 1800-1850

L'arrencada del ferrocarril a Barcelona, 1800-1850. Del canal en sec de la Rambla al carril de Mataró

Editorial:
Ajuntament de barcelona
EAN:
9788491566229
Año de edición:
Materia
HISTORIA
ISBN:
978-84-9156-622-9
Páginas:
328
Encuadernación:
TAPA DURA
Idioma:
CATALAN
Ancho:
160
Alto:
240
Disponibilidad:
DISPONIBLE (Entrega en 1-2 días)
Colección:
Pòsits

Descuento:

-5%

Antes:

25,00 €

Despues:

23,75 €
IVA incluido
Comprar

Ferran Armengol, amb un estil narratiu, quasi detectivesc, aborda els orígens del ferrocarril a Barcelona a partir de moltes fonts documentals, situant-lo en el marc de les circumstàncies polítiques, socials i econòmiques de la primera meitat del segle XIX. La inauguració de la línia ferroviària de Mataró, l’any 1848, representa l’entrada a l’era del ferrocarril de Barcelona i, per extensió, de tota la península Ibèrica. Tanmateix, ja  l’any 1800 s’havia assajat a la mateixa Rambla un sistema de transport sobre carrils, el “canal en sec”,  concebut pel científic barceloní Francesc Salvà i Campillo com a alternativa als canals de navegació. El canal en sec de Salvà i el “carril” de Mataró són, doncs, les fites que emmarquen  l’arrencada del ferrocarril a Barcelona, per bé que revelen els contrastos que experimentava la ciutat mentre Europa i Amèrica vivien la revolució del transport dels segles XVIII i XIX. L’experiment de Salvà s’avançava quatre dècades al debat sobre la substitució dels canals de navegació pel ferrocarril. El Barcelona-Mataró, en canvi, es va construir amb tecnologia i capital importats d’Anglaterra i va arribar quan pràcticament tots els països d’Europa occidental havien posat en marxa les seves primeres línies ferroviàries. Sens dubte, aquest decalatge deriva de la crisi econòmica i política de la Barcelona d’aquell temps però no és menys cert que aquestes iniciatives mostren una societat oberta al món, connectada amb els mitjans científics i intel·lectuals europeus i relligada amb altres ciutats d’Europa i Amèrica a través del comerç marítim. Ben mirat, que  Barcelona fos testimoni d’un experiment precursor del ferrocarril i també de la primera línia ferroviària de la península Ibèrica no és pura coincidència.

Otros libros del autor en Sernel

  • Banco europeo de reconstruccion y desarrollo -5%
    Titulo del libro
    Banco europeo de reconstruccion y desarrollo
    Armengol i Ferrer, Ferran
    Atelier editorial
    El Banco Europeo de Reconstrucción y Desarrollo fue la primera -y a la  postre, única- organización internac...
    DISPONIBLE (Entrega en 1-2 dias..)

    39,00 €37,05 €

Materia en Sernel

  • Fanged Noumena Vol. 1 -5%
    Titulo del libro
    Fanged Noumena Vol. 1
    Nº 2
    Land, Nick
    Holobionte ediciones
    Fanged Noumena es la antología de culto que introdujo a toda una generación en la obra de Nick Land, y ésta ...
    DISPONIBLE (Entrega en 1-2 días)

    20,16 €19,15 €

  • Mis muros de fuegos son -5%
    Titulo del libro
    Mis muros de fuegos son
    Cortés Martín, Juan
    La libreria
    De toda la historia de Madrid, la Edad Media sea probablemente el periodo más desconocido de todos. Su capital...
    DISPONIBLE (Entrega en 1-2 días)

    18,90 €17,96 €

  • Capítulos de história intelectual
     IBD
    -5%
    Titulo del libro
    Capítulos de história intelectual
    Alberto Luiz Schneider
    Alameda
    O texto que o leitor tem em mãos é um livro sobre livros, seus autores, seus tempos e suas circunstâncias, a...
    DISPONIBLE (Entrega en 8-10 días)

    27,00 €25,65 €

  • ISABEL Y FERNANDO -5%
    Titulo del libro
    ISABEL Y FERNANDO
    PÈREZ, JOSEPH
    Nerea
    La fama de los Reyes Católicos surgió muy pronto; antes de ellos nada,  el caos y la anarquía. Aparecen y, p...
    No disponible

    28,00 €26,60 €

  • La Transición -5%
    Titulo del libro
    La Transición
    Nº 12
    Molinero, Carme Ysàs, Pere
    Siglo xxi editores
    DISPONIBLE (Entrega en 1-2 días)

    22,00 €20,90 €

Ajuntament de barcelona en Sernel